onsdag 27 oktober 2010

Ytterligare en proffsmiddag?

Min lagkamrat Emir Kujovic ska bli turk. Han har skrivit på för ligatrean Kayserispor. Grattis!
Jag är övertygad om att det kommer gå bra för Emir. I rätt miljö kommer han kunna blomma ut till den spelare som alla vet att han kan bli. Nu säger jag inte att Halmstads BK har varit fel klubb för Emir. HBK är nästan rätt klubb för alla unga spelare som vill ta klivet ut i proffsvärlden. I Halmstad kan du utvecklas i lugn och ro med bra människor. Inga "måste" krav eller clowner som knackar på din dörr när du inte presterar.
Men i HBK kom han så långt han kunde komma. Då är det bästa att gå vidare.
Emir är en stor och stark forward (mycket bänkpress) som kan avsluta med bägge fötterna.
Emir har egentligen allt som jag inte har- då blir man proffs.
Imorgon blir inte min främsta uppgift att önska honom lycka till- nu gäller det att vi får till en proffsmiddag. Jag vet hur det kommer att bli till en början: Emir kommer inte vilja vara så sugen på att bjuda.
Inga konstigheter med det, utan så har alla spelare som lämnat HBK fungerat.
Visst finns det någon enstaka som visat barmhärtighet. Senast hade Tim Sparv ett bra kalas på Gastons.
Det kostade- men det smakade också. Mycket uppskattat.
Värsta tänkbara är om han skulle göra en "Emra Tahirovic". Emra lämnade klubben 2007 och så fort papprena var påskrivna så såg vi honom aldrig mer. Ett par dagar senare hämtade föräldrarna hans kläder och skor på hans plats. Felet var bara att de tog lite väl mycket (av misstag gissar jag), Markus Gustafsson som hade platsen bredvid blev av med både sina jeans och sin tröja.
Själv behöll jag ett par Adidas-skor som han hade glömt kvar (tack Emra).
Materialare Kjell var mest orolig om han skulle få tillbaka sitt tennisracket som han lånade ut veckan innan till Emra. Det fick han inte. Det var bara för Kjell att åka till Intersport och köpa ett nytt.
Nu hoppas vi på Emir.
Tack mina underbara lagkamrater.

5 kommentarer:

  1. Det kan säkert bli en kebab-tallrik till er alla. Skämt åsido, men jag hade gärna sett att Emir hade varit kvar. På något sätt tror jag att han hade behövt 1år till i allsvenskan.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Stig-Åke om att det är lite tidigt att lämna bollklubben. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... (eller alltid för länge?), så ni får säkert något av den nyrike!!! :-) // Calle

    SvaraRadera
  3. Haha, jag blev aldrig riktigt klok över hur det gick till när han "försvann" - och hur f-n kunde HBK få så mkt pengar för honom?! Haha, jag undrar fortfarande. VAD såg de hos honom som fick dom att betala så bra?

    SvaraRadera
  4. Alltså jag menar när Emra Tahirovic såldes - inte Emir :)

    SvaraRadera
  5. Är alla i HBK amatörer?
    Trodde han redan var proffs.

    SvaraRadera