torsdag 21 oktober 2010

Är en minut på Camp Nou mer värt än 12 säsonger i Allsvenskan..?

Det blev bowling i förmiddags. Ett bra val från tränarstaben. Bowling är roligt, i två serier, sedan känns det som man ätit en portion för mycket. Vi spelade tre, och jag kände att jag inte kunde hålla ihop det mot slutet. Min bästa serie slutade på 144, och på det slog jag mina spelkamrater Tommy Jönsson och brassen Anselmo.
Anselmo som knappt sett ett bowlingklot började med strike. Verkligheten hann ifatt honom och han kom aldrig över 100.
På banan bredvid spelade Zwirzdauskas (stilen var ungefär som Arnold Schwarzneggers), Mikael "Gus" och Anel.
"Gus" körde med klassisk Emil Jensen taktik. Du undervärderar dig själv, men lik förbannat är det du som slutar som segrare. Vet inte hur många gånger jag hört Jensen gnälla om hur seg, trött och sliten han varit i benen inför intervallerna genom åren. Ändå sprang han som en skållad råtta in som segrare. Skottpengar på sådant beteende.
Anel spelade för tredje gången i sitt liv och krossade mig.
Totalsegrare blev Kalle, vår målvakt. Gick på kraft och slutade på 177. 
Emil Salomonsson borde inte spela mer bowling. Mycket dålig (men rolig att titta på).
Själv kom jag någonstans i mitten. Men spelade snyggast. På fotbollsplanen är jag både ful och kantig men på en bowlingbana är jag väldigt elegant. Och så spelar jag med skruv.
---
Igår hoppade min förra lagkamrat Peter Larsson in i 89:e minuten, när hans FC Köpenhamn mötte Barcelona på bortaplan.
Jag låg sömnlös i natt och funderade: Är en minut på Camp Nou mer värt än tolv år i Allsvenskan..?
---
Eftersom jag är Spelarföreningens representant i HBK, är det min plikt att samla in rösterna på vilka vi spelare tycker har varit världens bästa 2010. FIFA håller i jippot och utser vinnaren någon gång under hösten.
Jag röstade på mig själv. Och med det fick jag flest röster i laget.

Världslaget enligt HBK:
Målvakt: Casillas, Real Madrid

Backar: 
Pique, Barcelona,
Alves, Barcelona,
Lucio, Inter
Ramos, Real Madrid/Evra, Manchester United

Mittfältare:
Xavi, Barcelona
Sneijder, Inter
Özil, Real Madrid
Iniesta, Barcelona

Forwards:
Messi, Barcelona
Ronaldo, Real Madrid
Etoó, Inter
Det viktigaste är att spela snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar