fredag 15 oktober 2010

Anel Raskaj visade gott psyke!

Anel visade gott psyke och levererade tre familje-pizzor till träningen. All heder till honom. Att han fyller år den 19 augusti och levererar idag, cirka två månader för sent, gör inte så mycket när kvalitén är så hög.
Mikael Rosén tog påpassligt med sin son Linus som smaskade på. På det sättet sparade familjen in 53 kr.

Annars är det inte ovanligt att en del spelare bjuder ett halvår efter att de fyllt år. Jag håller i listan och börjar nu intensivt leta upp alla som har slinsat under året. Det är inget roligt jobb att behöva gå runt med blåslampa i röven på vuxna människor.
Säger jag till en lagkamrat på måndagen att han ska bjuda följande måndag, blir det för stressigt..! Därför halas allt och då kan en vecka bli till en månad, och en månad kan bli ett halvår.
Trots detta måste jag säga att jag tycker om mina lagkamrater väldigt mycket.

17-årige Thydell har visat god anpassningsförmåga. Jag sa till honom på måndagen och två dagar senare stod tårtan på bordet i omklädningsrummet. Hans farfar är en gammal bagare och gjorde en enastående tårta. Det kan bli något stort av honom i framtiden!

Höjdpunkten på alla träningar är när vi kör "kvadraten". Oftast 6 stycken som står utanför kvadraten medan två är inne och jagar. De äldre har en kvadrat. De mittemellan har en. Och kycklingarna har en.
Ledarna brukar vara med och allt går i glädjens tecken!

Lite allmän info om ledarna och deras fysiska problem:
-Torbjörn Arvidsson-individuell tränare, lider av trasig rygg och utsliten höftkula.
-Michael Svensson-andretränare, lider av ett knä som inte tål minusgrader.
-Anders Smith-lagledare, har inga knän.
-Lasse Jakobsson-tränare, senast jag frågade var det diskbrock.

Imorgon rullar bussen mot Mjällby. Vi tänkte hämta hem lite poäng. Trevlig fredag allihopa!
                                                          En blåslampa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar