söndag 31 oktober 2010

Jag tuggade spya!

Överkörda. Det kändes så. Detta var min sista match i HBK-tröjan på hemmaplan och det slutade fan i tragedi. Sitter här vid datorn och försöker hitta glimtar, ljuspunkter men det enda positiva jag kommer på är när jag åker hem i bilen och Maja ropar "heja pappa" 103 gånger i rad.
Jag tuggade spya sista 10 minuterna. Jag kämpade så gott jag kunde. Jag räckte inte till. Som lag reste vi oss mot slutet och Anselmo visade vilken härlig avslutare han är. Det är det vi får ta med oss.

Jag hade höga förhoppningar på den här kvällen. Jag ansade skägget, putsade bort lite näshår, avbeställde klipptiden (har jag varit långhårig 11 allsvenska säsonger i rad får jag köra det ända in i kaklet), tittade mig i spegeln innan jag gick ut och kände mig riktigt taggad.
Jag ville ta in allt en sista gång. Pratade med maskotarna vid inmarschen och det visade sig att de var nyfikna och undrade mycket.
-Hur gammal är du Texas?
En kille trodde jag var 46 år.
Tack.

Imorgon fyller Maja år. Den bästa presenten vore om Mjällby vinner mot Åtvidaberg, eller om hon får det där Pippi-huset som hon så gärna vill ha.

Det enda vi kan vara säkra på är att vi fortfarande har allt i egna händer.
Har varit en bra arbetsplats. 

8 kommentarer:

  1. Kommer sakna dig Texas....din inställning till fotboll o ditt djävla anama. Lycka till framöver!

    /Reine

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma med Reine...hoppas dock på att du fortsätter med ditt bloggande!

    /Stefan

    SvaraRadera
  3. Du ska ha en eloge för att du alltid är taggad och inte ger upp! Alltid först med att hämta bollen efter ett baklängesmål! Respekt för det.
    Vi är många som kommer sakna din blonda kalufs på Örjan nästa år!

    SvaraRadera
  4. Vad kommer hända nu Per när du inte ska spela i HBK längre?

    SvaraRadera
  5. Tack för alla dina insatser i bollklubbenströja! Jag kommer sakna ditt kämpande. För mig har du varit en riktig "Kämpe" och jag har många ggr liknat dig med Klas Ingesson. För mig är det bästa betyg!!!

    Lycka till med allt! // En trogen "Texas Fan"

    SvaraRadera
  6. Per, en äkta HBK-hjälte!
    Mitt favoritminne är på ett kallt och blåsigt Alevallen under försäsong 2005. Jag har för mig att det var AIK, eventuellt Häcken som stod för motståndet. Ensam på plan i kortärmat är såklart Texas och framför honom på vänsteryttern springer ett fruset nyförvärv i form av Mamadu Bah. Bah får bollen och avancerar samtidigt som Texas skriker "Do him, do him!" så det ekar över hela plan.

    För er som undrar så är "att göra sin kille" inte en vanlig fotbollsterm på engelska.


    Urban Dictionary - Do someone

    SvaraRadera
  7. Vi kommer sakna dig på planen Texas, hoppas verkligen att du kommer tillbaka till Klubben i någon form i framtiden. Din inställning och kärlek till fotboll och HBK hittar man inte överallt nu för tiden.

    SvaraRadera
  8. Vi tackar för den här tiden Tex, du kanske återvänder till Bollklubben i någon form när du avslutat spelarkarriären? Synd att du inte fick trycka in volleyskottet i söndags. Var ju en bra träff, synd bara att Hansson inte hann flytta på sig.
    Du får sätta ett par strutar på Djurgården i stället.

    SvaraRadera