söndag 17 oktober 2010

"Ta av dig trosorna Texas"

Idag värmde jag upp i lite drygt 45 minuter. Kändes ganska bra i början. Sedan insåg jag att vi var tvugna att värma precis framför rullstolssektionen. Som vanligt gjorde jag mitt bästa för att inte vara i vägen.
Fick springa med lite lätt böjd rygg. Efter ett tag gick jag ner och stretchade på knä, bara för att inte skymma sikten för åskådarna. 
Mitt i allt detta kommer en tant och säger till mig "Du står i vägen"! Jag svarade att jag inte kunde kröka min rygg mer. Och sedan sprang jag åter med böjd rygg för att visa henne att jag hade kommit till mitt maxläge. 

Annars var Mjällby-publiken ganska snälla mot oss avbytare. "Gå och klipp dig Texas" kom bara en gång idag. Värst har det nog varit på Söderstadion. Jag älskar deras publik men det brukar vara några stycken där som drar det till sin spets. "Ta av dig trosorna Texas" brukar vara ett stående inslag uppe i Stockholm. 

Vi åkte redan igår till Hällevik. Samhället har bara 900 invånare men lyckas ändå ha ett fotbollslag. 
Att de dessutom ligger i Allsvenskan är egentligen obegripligt. Samtidigt känner man engangemanget runt läktarna och på fotbollsplanen. Mjällby andas fotboll!
Och lantbrukeri.

Vi bodde på ett hotell som låg precis vid vattnet. Fantastiskt läge med underbar utsikt!
Men hotellet har stått stilla sedan 1991. Det var då hotellet renoverades senast.
Vad som bäst beskriver det är när vi ska ha genomgång i konferenslokalen. På väggen hänger en världskarta. När jag tittar närmare ser jag länder som Jugoslavien och Sovjetunionen. 

Finns inte så mycket att säga om matchen i övrigt. Mjällby var lite bättre i andra halvlek. Vi får ta nya tag mot AIK. 

Välkomna den 25:e oktober till Örjans Vall! Då ser jag fram emot mer glåpord och en rak rygg!
Ungefär så här såg jag ut.

6 kommentarer:

  1. Kan inte du berätta om hur du fick ditt smeknamn, Texas?

    SvaraRadera
  2. Skön miljöbeskrivning. Håller med. Fattar inte hur Mjällby håller ställningarna, år ut och år in. De måste ha vassa ledare. Och organisation.
    Jugoslavien och Sovjetunionen? En pärla. Tog du en bild?

    SvaraRadera
  3. ta av dig trosorna efter det
    ska du alldrig mer ha
    trosorna på dig mera

    SvaraRadera
  4. ta av dej trosorna efter det
    ska du alldrig mer ha
    trosorna på dej mera+ rästen åxå

    SvaraRadera
  5. ta av dej trosorna efter det
    ska du alldrig mer ha
    trosor på dej mera+ rästen åxå

    SvaraRadera
  6. ta av dej trosorna efter det
    ska du alldrig mer ha
    trosor på dej mera+ rästen åxå

    SvaraRadera