fredag 22 oktober 2010

Vi spelar fotboll också!

Till alla er som tror att vi i HBK bara ägnar oss åt bowling, kebabpizzor och bänkpress: Vi spelar fotboll också. När jag är ute på skolor har dock en del barn svårt att ta till sig att vi är fotbollspelare till yrket.
-När er pappa åker till jobbet, åker jag och tränar fotboll.
Barnen sitter som fågelholkar. När jag förklarat det ytterligare tre gånger, och de fortfarande inte förstår,brukar jag dra till med att jag är pilot. Det tycker dem är häftigt. "Du flyger flygplan och spelar i HBK".

Tyvärr kommer jag inte att skriva om bredsidor här på bloggen. Eller press och understöd, eller om skott i stolpen. Jag lever med fotbollen väldigt många timmar per dygn, och ska jag dessutom skriva om det blir jag deprimerad.
Vet inte hur många bredsidor jag slagit i mitt liv..? En miljon kanske, och för mig är det lite som att stå vid ett löpande band.
Ibland kan vi fotbollspelare också längta till fredag. Trots att vi lever vår dröm.

Besiktade bilen idag efter träningen. En mycket trevlig herre förklarade hur det såg ut under bilen. Han pratade om styrning hit och dit. Jag lyssnade, nickade men fattade egentligen ingenting.
Istället passade jag på att besikta synen..! Bilprovningen har satt upp någon sponsorgrej på väggen, och från 5 meters avstånd kan du testa din syn. Jag var felfri.
Mycket viktigt eftersom min hörsel varit bristande under hösten. Jag har ju suttit ohälsosamt mycket på bänken i år och efter varje match har det pipit i mina öron. Tränare Lasse är väldigt engagerad på matcherna och han skriker mer än duktigt. Vårdpersonalen som sitter närmast honom har öronproppar.
Det borde jag också ha haft.
Nu hör jag det där pipandet igen.
Detta är inte min bil.

1 kommentar:

  1. Haha, tja sett till de senaste säsongerna kanske det inte är konstigt att dom undrar om ni verkligen spelar fotboll "hela dagarna"? Hur kan det då gå som det går, om det är "det enda ni gör?" Haha, förlåt, kunde inte låta bli! ;)

    Se nu till att säkra kontraktet! Jag kommer som alltid stå på läktaren och göra det jag kan därifrån.

    SvaraRadera