söndag 24 oktober 2010

AIK och Alex Miller!

Förmiddagen ägnades åt att skjutsa runt Maja bak på cykeln till olika vattenpölar.
-Pappa Pappa, där!
Av med henne från cykeln. Sedan hopp hopp hopp. Upp på cykeln igen för att leta ännu en pöl.
-Pappa pappa, där!
Och så höll vi på. Tror vi hann med 11 stycken innan Charlie började yla.

Det har regnat overkligt mycket i Halmstad de senaste dagarna. Och som fotbollspelare tänker du ofta på hur planen kommer se ut till nästa match. Har ännu inte sett någon planteckning på Örjans vall, men jag hoppas och tror att planskötarna vet vad dem gör.
Morgondagens motståndare, AIK, har en speciell tränare från de brittiska öarna, Alex Miller. Han ser ut som en gammal krigsveteran. Var tvungen att spola igenom filmen Plutonen för att se om han påminde om någon från vietnamkriget. Två stycken var han lik. Båda var onda.
Jag ska titta lite extra noga imorgon och se om han är lika farlig i verkligheten.

AIK:s år har varit märkligt. SM-guld förra året och nu precis ovanför kvalplats. Utåt sett har deras styrelse agerat märkligt. Behandlingen av Walid Atta tycker jag har varit under all kritik. Att stänga av en spelare som inte vill förlänga sitt kontrakt är inte ok.
Och det säger vad alla redan vet- fel människor styr AIK.
Samtidigt har jag en väldig respekt för klubben. De har helt klart den bästa stämningen. Supportrarna (räknar inte med drägg) är ett par klasser bättre än alla andra på att skapa stämning. AIK behövs i Allsvenskan, och jag får gåshud varje gång jag tänker på bortamatcherna i Stockholm (utom den gången då jag fick en korthållare i huvudet).

Med härlig stöttning från hemma-publiken kommer vi att vinna imorgon!

Gå gärna in på HBK-TV och se när vi spelar bowling. När jag såg mig själv bokade jag klipptid på studs. Om en månad hade jag sett ut som Rober Wells. Det håller fan inte.
Miller.

4 kommentarer:

  1. Tjena Texas, betyder detta att du startar ikväll då? :- I hope!

    SvaraRadera
  2. Lycka till mot AIK. Ni måste bara sno hem tre poäng. Annars anser jag att Miller år så tråkig att mjölken surnar i kylen.

    SvaraRadera
  3. Jag ser matchen på TV. Hoppas du får spela mer än en 1 min mot AIK.

    SvaraRadera
  4. Tjena Texas,
    Måste säga att jag skrattade gott åt ditt inlägg och jag måste ge dig cred. Det kändes ärligt och att skriva något bra om motståndaren är mycket ovanligt (speciellt när det gäller AIK).

    /Gnagarn

    SvaraRadera