måndag 25 oktober 2010

Vi ska klara det här!

Det finns två vägar att gå efter en förlust. Antingen väljer man den enkla vägen. Flykt. Du spyr galla över spelare, ledare och HBK som klubb.
Du sprider den här skiten vidare till arbetsplatser, skolor eller rent av till din familj.
Jag kan förstå det. Jag kan själv välja den vägen ibland. Men när du fått ut dig skiten måste du gå vidare.
Då kommer du till den svåra vägen.
Det är en väg som man egentligen inte vill ta. Människor är bekväma och att välja den svåra vägen tar mycket mer energi. De flesta orkar inte gå den vägen- kampens väg. Du måste gå emot strömmen. Du måste ta den där skiten på kafferasten eller var skitsnacket nu än odlar sin väg.

Jag har varit i den här sitsen många gånger förr.
Det viktigaste är att hålla samman! Som spelare bör du inte läsa tidningarna. Inte fokusera på motståndare eller domare. För varje gång du gör det, lurar du dig själv.
Vi har två matcher kvar. Det hade kunnat vara värre. Vi hade kunnat heta BP, Gefle, Åtvidaberg eller för den delen AIK.
Alla är bakom oss i tabellen. Det är så vi får se det. Något ljus måste vi hitta.

Men i kväll väljer jag den enkla vägen. Jag känner bara hat, frustration och vrede.

Imorgon är det en ny dag. Då tar vi i HBK upp kampen igen.
Vi ska klara det här!

3 kommentarer:

  1. Ni bör fixa det. Fast det var ingen vidare match. Tyvärr var du lite väl passiv vid första målet. Förr i tiden köttade du mycket mer. Det saknade jag.

    SvaraRadera
  2. Du Tommy och tysken görlitz var dom enda jag såg som verkligen kämpade, gav allt och visade vägen tyvärr föjde få ert exempel, för jävligt att du drar nästa säsong, kommer verkligen sakna ditt engagemang och kommunikation på plan, led verkligen på läktarplats. Men du visade hjärta

    Tack!

    SvaraRadera
  3. Men ett guldjagande HIF blir inte lätt. Det var väl 1999 som dom vann senast, tror jag. Så det kommer att bli ett tjurrusande som måste stoppas. Eftersom HBK måste vara kvar i allsvenskan, så finns det ingen annan väg än full fokus. Det måste bara bli poäng för vårt HBK. Per, det är 2 matcher kvar i din HBK-tröja. Ge allt och få med övriga laget.

    SvaraRadera