tisdag 5 oktober 2010

Imorgon är det tårta på träningen!

Pratade med Emil Jensen igår. Min förra lagkamrat och jag har en väldigt speciell relation. Ta bara en sån sak som när vi ringer till varandra. Vi kan inte börja med att säga varandras namn.
Jag börjar alltid med att kalla honom Heine. Heine var ordförande på 90-talet hemma i min moderförening. Det var en driftig herre, ägde bl a ett bryggeri där storsäljaren hette "Afro-Cola". Smakade precis som Coca-Cola fast med 95 procents mer socker. Tyvärr dog Heine alldeles för tidigt i sitt hem av strypsex(!).
Emil svarar mig med "Hej Muller". Det är efter en pokerspelare som var totalt oduglig på just poker. Han signum var att han alltid gick "all in" när han inte visste hur han skulle spela.
När vi tramsat färdigt med varandra i tio minuter så kan vi prata normalt igen. Emil vill ha över mig till Falkenbergs FF. Visst hade det varit ett bra alternativ men jag har inte pratat mer med dem än med någon annan klubb. Just nu är fokus på HBK.

Imorgon är det tårta på träningen. 17-årige Thydell ska bjuda, eller snarare så bakar väl hans mamma något gott. Det är alltid uppskattat med hembakat. Om det inte är Mattias Thylander som bjuder.
2003 hade han den sämsta tårtan ever. Han kallade den "Thylles banan-tårta", en fullständig katastrof.
Receptet: En lång banan,  lite grädde och en heroisk mängd socker. Det märkliga med det hela var att "Thylle" var hur nöjd som helst.
Idag har vi regler när det gäller våra tårtor. Räcker det inte till alla, får man bjuda igen. Det hände vår massör Hasse Bartholdsson. Eller är den för dålig så är det ombjudning. Vi vill inte råka ut för någon kommande Thylader igen.
Sedan avslutar vi med bastu. Zwirzdasuskas har sagt att han ska låsa in mig 2 x 15 minuter. Det var ett tag sedan sist. Han brukar göra det när jag inte sköter mig.

Efter morgondagens träning är vi lediga i fyra dagar. Ska bli riktigt trevligt!





Ni hittar mig även på: http://www.facebook.com/pertexas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar