måndag 4 oktober 2010

Vad gör du om tio år?

Tänk efter ett slag. Vad gjorde du för tio år sedan? Hurdan var du då? Vilka var dina vänner? Vad hade du för förhoppningar och drömmar? Om någon frågade dig vad du kommer att göra om tio eller femton år, vad skulle du svarat då? Har det blivit som du hoppades för tio år sedan? Ett decennium kan gå fort, ta vara på tiden.
Den viktigaste frågan som vi kanske borde ställa oss själva är: Hur kommer jag att leva under nästa tioårsperiod i mitt liv? Hur skall jag leva mitt liv idag för att skapa den morgondag som jag strävar efter? Vad står jag för från och med nu? Vad är viktigt för mig nu och vad kommer vara viktigt för mig på längre sikt? Vad kan jag göra idag som till sist kan ge mig framgång?
För så småningom kommer du fram till den dagen om tio år. Vem kommer du då att vara? Hur kommer du att leva?
Forma ditt eget öde. Håll fast vid din dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar