måndag 4 oktober 2010

Han tar mest i bänkpress i Halmstads BK!

Två tester i dag på fysen. Den som drog mest uppmärksamhet till sig var maxresultat i bänkpress.

Fotbollspelare har en förkärlek till att träna sina bröstmuskler (dock inte i närheten av hockeyspelare).
Alexander Prent tränar mest, och har gjort en fantastisk utveckling. Varje gång han går förbi spegeln tittar han lite extra. Men så var han mr beach 2010 också.
Mikael Rosen har också bra "kakor". Trots sin höga ålder, så gör han det där lilla extra som behövs för att ligga en bra bit över medel.

Personen som vann tävlingen idag var Tomas Zwirzdauskas. Inte ett dugg förvånande då han äter forwards till frukost. Men hade Johnny Lundberg satsat lite mer hade han säkert kunnat ge honom en match.
Sist kom Anel. Han tog lite mer än stången. Men han är ju betydligt bättre än oss andra med boll så han kvittar ut det ändå.
Själv gjorde jag en sådan insats att jag fick mig en tankeställare. Är jag verkligen så här klen? Samtidigt har jag stor potential (om jag får säga det själv) och är säker på att jag kommer klättra en del placeringar till nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Inget utlämnande av resultat? Testar ni ett maxlyft eller maximalt antal repetitioner på en viss vikt?

    SvaraRadera
  2. Tänk om Prent hade haft samma utveckling på plan... ;) Nej jag bara skojar, vad taskig jag var. Har ju inte sett honom spela på ett tag så jag har egentligen ingen aning...

    SvaraRadera