söndag 7 november 2010

Tacktal direkt från bussen!

På min sista resa var jag tvungen att styra upp lite tacktal från årets debutanter. Sammanfattningsvis kan man säga att de är bättre på fotboll än att prata.
Alla är födda på 90-talet, så framtiden ser ljus ut för HBK.
På fotbollsplanen.

-Hej jag heter Viktor Ljung, 910419. Vill tacka för debuten (2 minuter). Särskilt ledarstaben (här gör Ljung ett misstag och glömmer spelarna). Mina intressen är fotboll(!) fiska i Nissan med Wrele, men det går åt helvete. Gillar min dator. Chilla, film och TV. Har inget mer att säga.

-Mackan Antonsson här. Jag vill tacka ledarna och spelarna (lägger betoningen på spelarna efter kraftiga påtryckningar). Vad ska man säga mer? Mina intressen: gillar att jaga, har skjutit tre älgar. Jag har jaktlicens och om ni är i knipa någon gång har jag vapen om ni behöver. Umgås med flickvännen (jubel uppstår i bussen) och polare. Kommer inte på mer.

-Thydell här. Vill tacka ledare och spelare (säger spelare efter påtryckningar). Intressen: Flickvännen (jubel uppstår i bussen), hon heter Hanna. Kompisar. Jag jagar inte. Jag går på John Bauer skolan.
Helt plötsligt tar Joe Sise över och ställer frågor till Thydell:
-Hur kändes att få chansen i så tidig ålder?
-Klart det kändes bra.
-Räknade du med detta innan säsongen?
-Absolut inte.
Mycket kort och effektiv intervju av Joe. Hallandsposten nästa?

-Rickard här. Hallå! Jag skulle vilja tacka tränarstaben och spelarna. Spelar gitarr (förmodligen för att få brudar), umgås med kompisar. Har jobbat på Preem.

Wrele här. Hallå (pigg röst). Vill tacka för min debut för två veckor sedan och för att jag fick sitta på bänken 90 minuter idag (det han egentligen menar: Lasse du kunde väl för fan ge mig ett inhopp!)
Har fortfarande inte rört bollen i någon match. Hoppas på det nästa år. Fiskar, men det går åt helevete. Gillar att umgås med polare. Ingen flickvän. Har inget mer att säga.
Wrele. En kommande nyckelspelare.

3 kommentarer:

  1. Haha, sköna killar! Stort grattis till en vinst idag, kändes gött att se en bra avslutning, plus lite klirr i kassan på 0-2 för min del :P

    SvaraRadera
  2. Nej, 0-2 kändes inte alls bra. Men är man Djurgårdare så är man, lite finare och lite bättre, och ser till att HBK får avluta på ett värdigt sätt

    SvaraRadera