onsdag 10 november 2010

Semester! "Ensamhet och kebabpizzor"

Första dagen på semestern. Den spontana känslan är positiv. Kroppen får vila, hjärnan får ny energi. Underbart skönt att styra över sin tid.
Idag saknar jag inte mina lagkompisar. Tids nog kommer jag göra det, men inte nu. Skönt att slippa deras taskiga musik i omklädningsrummet. Deras sönderbajsningar av toaletterna och "Inlåsningarna" i bastun.

Jag har annat att fundera över. Om några timmar kommer det jobbiga: "Vad fan ska jag göra? "Ingen annan har semester samtidigt som oss fotbollspelare, alla jobbar.
När jag vaknade imorse var det kolsvart utanför mitt fönster.
Jag klagar inte, men visst hade det varit kul att kunna åka ut till Tylösand för ett dopp och after beach. Hade jag gjort det i eftermiddags hade jag frusit pitten av mig.
Eller varför inte en korvgrillning på Östra stranden. Men enligt SMHI kommer det att hagla framåt kvällen.

Förra året på min semester satt jag på Öppna förskolan och lekte med Maja. Drack kaffe med tanterna och pratade om svininfluensan. På kvällarna beställde jag kebabpizzor med extra allt. Jag ville känna att det var "semester". Jag kommer göra något liknande i år. Skillnaden nu är att jag inte har något klart till nästa år.

Pratade med Lars Tegermark på Hallandsposten om kommande bloggning. Kändes som att det kan bli bra. Skriva kommer jag göra på ett eller annat sätt i framtiden. Liksom coachning. Imorgon ska jag träffa HBK:s klubbdirektör Kaller.
Annars funderar jag mest på om jag ska fortsätta spela fotboll nästa år. Jag är "bara" 32 år. Jag vet att jag har mer i kroppen. Samtidigt måste huvudet vara på plats.
Om några kebabpizzor har jag svaret.
Semester.

2 kommentarer:

  1. I egenskap av att vara HBKare i exil gör du mig avundsjuk med dina kebabpizzor, något sådant finns inte här i Londinium! :)

    SvaraRadera
  2. I egenskap av Södrait vill jag bara påpeka att de godaste kebabpizzorna öht finns i Jönköping (om det nu skulle va så att den Superettanklubb som hört av sig är från min bygd...)

    SvaraRadera