onsdag 17 november 2010

En vanlig dag!

Vi vaknade tidigt idag. En klassisk bagarväckning från Majas sida. Yrvaken öppnar jag ögonen och ser henne 1 cm från mitt pannben ropandes:
-Pappa pappa, ner!
Det var bara att ta fötterna ner för trappan och sätta på första bästa dvd.
Efter ett tag vill Maja hålla en konversation men jag inser att jag somnar mitt i en mening.
När det är mörkt, tidigt och höstigt är jag säker på att jag lider av narkolepsi.

Fröknarna på dagis säger att Maja är väldigt förtjust i de äldre killarna på dagis. Spontant växer det ut små, små horn i pannan på mig. Egentligen vill jag köpa ett par hagelbössor till helgen men jag får nog avvakta med jaktlicensen tills hon börjar på högstadiet. Kan se fjuniga tonåringar knacka på här hemma och fråga:
-Är Maja hemma?
-Hm, låt mig se, och så pekar jag på bössorna som jag har i hallen.
Kommer bli kanon.

Fick post idag av Magnus Erlingmark på Spelarföreningen. Några broschyrer som ska delas ut till nya utländska spelare. Broschyren är väldigt seriös. Allt står på engelska och det finns enkla saker som beskriver landet Sverige. Exempel: Här betalar vi skatt, vi har 53 procent skog och du behöver ett körkort för att styrka din identitet.
På första sidan har de tagit det absolut viktigaste: Medeltemperaturen på olika delar i Sverige (i januari är det -16 i Kiruna), och hur mycket dagsljus vi har (i Kiruna är det 0 timmar i januari).
Hade en ny spelare fått den här informationen innan han skrivit på ett kontrakt för en svensk klubb hade vi inte haft några utländska spelare i Allsvenskan. Alla utländska spelare är lika chockade över den kalla svenska vintern.
Minns när brassen Delani ringde hem till sin mamma mitt i natten och ropade:
-Mamma mamma, det snöar!
6 timmars dagsljus i Stockholm (januari).

1 kommentar:

  1. Hur ser du på cirkusen som pågår kring HBK och Lasse?
    Hur påverkas ni spelare av detta?

    SvaraRadera