tisdag 16 november 2010

Saker jag har snott från Örjans Vall!

Jag har inga träningskläder. Under alla år i Bollklubben så har det varit helt naturligt att träna med Umbro, Puma eller vilket märke det än varit som sponsrat oss. Nu är jag i skarven mellan två klubbar och då har jag bara ett par kalsonger att träna i.

Men självklart tänkte jag på detta när jag rensade min plats nere på Örjans förra veckan. Jag fick ihop en stor svart sopsäck med grejor jag samlat på mig under åren. Mycket skit var det. Hälften kommer jag att slänga. Det blir lite patetiskt att springa runt med HBK-kläder när jag inte tillhör dem längre.
Det känns konstigt. Var köper man träningskläder? Är det Intersport eller? Och hur tvättar man träningskläder, 60 grader? Materialare Hasse har ju alltid gjort detta åt mig. Vikt mina kalsonger, lagt fram en handduk och serverat mig schampoo.

I den svarta säcken snodde jag med mig lite saker som klubben kommer bli tokig över:
*Träningskläder, som någon ny spelare blir utan. Mitt kusinbarn kommer bli överlyckligt.
*Benskyddstejp. Bra om man ska åka skridskor eller om något ska lagas i huset.
*Compeed. Jag hade skoskav.
*3 st matchtröjor med nummer 2. Materialare Hasse kommer att ropa "TEEEEEEEXAS" när han ser att dem är borta. Personligen tycker jag att jag är värd dem.
*En whiteboard-penna. Majas tuschpennor har tappat i slagkraft.
*Zwirzdauskas kam. Ett fint minne.

I min sista match kastade jag ut min matchtröja till en HBK-supporter på Stockholm Stadion. Direkt gick fantastiske Matz Ljungkvist på kansliet (han ser alltid till klubbens bästa) fram till mig och sa: "Vi skickar en faktura".
Det ska bli spännande att se sin novemberlön.
Full med skit.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår inte, varför vill inte klubben att du behåller dina egna matchtröjor? Räknar de med att värva en ny Johansson och ge han nummer 2 så att tröjorna inte förgås?

    SvaraRadera
  2. Matchtröjorna ska säljas på auktion. Eller så "ärvs" dem faktiskt ner till U-laget. När jag tänker efter så står det inget namn på dem, bara nummer.

    Texas :)

    SvaraRadera
  3. När får man veta vilken superettan klubb som har hört av sig? Och vad tänker du kring det?

    SvaraRadera
  4. Tack Texas! Jag ser fram emot att se Zwirzdauskas i rufsig frilla till våren. Det kommer att bli en upplevelse... ;)

    SvaraRadera