onsdag 3 november 2010

Böter, böter, böter!

Spelarböter. Tomas Zwirzdauskas är ansvarig till att driva in pengar för vår gemensamma lagkassa. Meningen är att vi ska få så mycket cash det bara går under året för att sedan avsluta med en brakfest i november månad.
Vissa år har det varit skralt i kassan. Det var på den tiden Andreas Johansson höll i indrivningen.
"Ante" är den snällaste lagkamrat jag haft. Han var och är fantastisk men han skulle aldrig kunna arbeta på kronofogdemyndigheten.
Det skulle Zwirzdauskas kunna göra vilken dag som helst. Han är underbar. Ingen vågar ta strid mot min hjärtlige vän. Då blir det bastun, det vet alla om.

I HBK har vi enkla regler. Kommer du försent får du betala (du måste vara en halvtimme före träningen). Marcus Olsson är den bästa sponsorn jag haft i mitt lag någonsin. Dusan Djuric kommer på andra plats. Brasilianaren Anselmo bör ha en plats på pallen när säsongen är över.

Men vi har även regler om du har fel klädsel till match, mobiltelefonen ringer under samlingen eller att du inte bjuder på tårta när det är din tur. Men i princip inte mer.
Generellt är jag emot mycket regler. Vi är alla vuxna människor. Blir det för mycket att hålla reda på förlorar grejen sin charm. Samtidigt hade jag gärna önskat mer böter på t ex toalettbesök. Vissa lagkamrater har fan problem att spola efter sig.

Ett allsvensk lag som har tappat det totalt när det gäller regler och indrivning är Helsingborg. Lagkamrat Järdler har spelat där och har berättat att det finns ett helt kompendium för varje spelare att "lyda" under. Du får böta om du blir tunnlad på träningen. Eller om du t ex är ny i laget..!

Gå gärna in på My Gerndts blogg där hon berättar mer. Hon är gift med den allsvenska skyttekungen som spelar i HIF. Idag fick han böta och blev 500 kr fattigare.
Det blev ett par skor mindre till My.
Betala och du går fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar