tisdag 2 november 2010

Tack Mjällby!

När Mjällby gjorde 1-1 och sedan 2-1 när några minuter återstod plockade jag ner snaran från taket. Jag slängde repet i papperskorgen och ställde ut den trasiga stolen i förrådet igen.
Inte för att jag trodde att vi skulle missa vår avslutningsmatch mot Djurgården borta, utan snarare att det föll några ton sten från mina axlar.

Två dagar efter match är vi alltid lediga. Maja har varit på dagis och när hon kom hem ville hon se "Pippi på rymmen" för 24:e dagen i rad. Pippi är hett just nu. Det går i vågor det där.
Oftast blir jag inte riktigt klok på henne. I somras var det "Mupparnas Julafton" som gällde.
Ungefär lika galet som att affärerna säljer julmust i början av oktober.
Pippi kan iallafall bära en häst på raka armar, cykla på en cykel utan hjul, springa ifatt en bil som kör i 90 km/h, flyga med en kvast ovanför sitt hus, dansa samba på en lina 50 meter upp i luften. Och toppen på allt detta meckar hon ihop en trasig bil som kan köra på Karlssons klister.
Jag undrar hur bra hon hade varit på fotboll?

Har fått en del frågor om i vilken klubb jag ska spela i nästa år. Jag vet inte. En allsvensk klubb har hört av sig, men det blir nog för långt att pendla. Och en Superettan klubb, men inte FFF. Pratade med Falkenberg för ett par månader sedan men de letar nog andra alternativ.
Har slutat att använda mig av en agent, men ikväll satte jag upp mig på "Transfer-listan" för första gången i mitt liv. Kändes konstigt.
När jag var tvungen att skriva mina svagheter skrev jag: "är inte någon Zlatan Ibrahimovic direkt".
För övrigt innehåller listan en rad tragiska och färglösa spelare. Känner ni igen någon av de här spelarna: Bill Halvorsen, Johan Karlefjärd och Mohammad Tadayon?
Trodde väl det. Inte jag heller.

Matchen mot Helsingborg är glömd. Men avslutar tillställningen med att länka er till Expressens Orrenius krönika. I våras utnämde han mig till "Allsvenskans mest sympatiska spelare", och nu det här. Killen har talang, helt klart.
Jag undrar vad han önskar sig i julklapp?
Tack Mjällby.



5 kommentarer:

  1. Det var du och Andreas Drugge man kände igen där typ... Usch Texas, du hör INTE hemma på den där transferlistan?! Jag fattar inte vad det är för fel på folk alltså - är dom blinda? Orrenius verkar vara den enda vettiga människan för tillfället...

    SvaraRadera
  2. Tycker det är knepigt att du och HBK skiljs åt. Några år till borde ni väl kunnat camperat ihop. Precis som du är jag tacksam för Mjällby's vinst över ÅFF. Nu får vi hoppas att allsvenskan 2011 är det året som HBK slår till igen. Det skulle sitta fint efter bottenstriden i år.

    SvaraRadera
  3. Ett mycket sorgset farväl för oss HBK-supportrar. Det jag önskar mest är att du verkligen är införstådd med hur omtyckt du är och alltid har varit av alla oss fans. Läktarrösterna har inte varit tillräckligt generösa och högljudda, men det är ett allmänt problem i Halmstad. Hur som helst så vill jag bara understryka hur tungt det är att bli av med en spelare som man betraktar som en riktig ikon, och ditt namn kommer vara ett av dom första som nostalgiskt upprepas när man om 30 år sitter och tänker tillbaka på klubbens karaktärer under tvåtusentalets första decennium. Kommer alltid vilja ha en Texas i klubben. Lycka till, vad du än tar dig an i framtiden!

    SvaraRadera
  4. Synd att du inte stannar kvar i HBK och grattis till att ni klarade kontraktet! Om du ska gå till superettan så tycker jag att du ska spela i Ängelholm.. Nära att pendla och ett intressant lag!

    SvaraRadera
  5. Tack Texas för blod, svett och tårar på Örjans ibland vattendränkta och ibland ökensandade gräsmatta. En ledsen och missförstådd makrill som förvandlades till en glad lax på Halmstads egen "theatre of dreams" (nåja).

    SvaraRadera