torsdag 11 november 2010

Jobb jag blivit erbjuden!"

Jobb jag blivit erbjuden sedan jag beslutat att lämna HBK:

*Spela in någon jävla reklam-jingel för en lokal lunchrestaurang. De har ny Tex-mex buffé på torsdagar.
*Kröna Halmstads lucia.
*Personalansvarig på ett bemanningsföretag.
*Fotbollsspelare på div 2 nivå.
*Innebandytränare.
*Krönikör på den lokala tidningen.

Och några till..

Jag tackar alla som har hört av sig. Det är verkligen smickrande, även om det bara är en reklam-jingel. Killen har faktiskt tänkt på mig och jag kan se humorn i det hela.

Vid vägskäl är det alltid lätt att ryckas med och hoppa på något bara för att det verkar intressant.
Min plan är klar. Jag ska konsekvent välja saker som gynnar mitt "Igelkottkoncept": Vad jag brinner för, och vilka saker jag kan bli bäst på.
Det första man bör göra är att börja leta där man befinner sig. Därför tänkte jag prata med klubben igen. Det är där jag har min själ. Finns det inget "vad jag brinner för, vad jag kan bli bäst på" där, får man söka sig vidare.

Tränare Tom Prahl sa alltid till mig på fotbollsplanen: "Spela som du kan Texas, inte som du vill".
Han hade rätt till femtio procent. Gör du aldrig som du vill, dör dina drömmar.

Jag är riktigt taggad inför framtiden. Jag vill göra något riktigt bra. Det som varit är bara början. Jag tror och hoppas det.
Underskattad.

3 kommentarer:

  1. Utmärkt att det ramlar in uppslag. Jag tycker du ska fälla ut taggarna och släppa in luft. Var inte rädd och testa helt nya utmaningar. Reklam-jingel är inte att förakta, bara du tar rejält med pröjs. Ernst-Hugo Järegård tackade nej till allt utom Flora-reklamen på 80-talet. När Ekstra Bladet erbjöd en miljon kr för 1 min reklamsnutt ringde han mig.
    -Ta det, sa jag.
    Han ställde upp. Tala om snabba stålar.

    SvaraRadera
  2. Du kan väl börja i klubben igen på marknadsavdelningen och ragga sponsorer. Det går lite tungt där nu, vad jag förstår...

    SvaraRadera
  3. Gräv där du står!

    SvaraRadera