fredag 18 februari 2011

Fulast spelstil i Allsvenskan

Aftobladet rankar mig som det tredje bästa nyförvärvet i Superettan 2011.
Motivering: "Inte den sexigaste spelaren men kommer till FFF med ovärdelig rutin och inställning".
Lantz är på första plats och det är befogat. Hammarbys Paulinho hamnar på andra plats och det är inget att säga om. Och det kunde varit värre, senast jag kikade på en lista låg jag högst upp på listan "fulast spelstil i Allsvenskan". Men när jag tänker efter- det är inget att orda om där heller.

Var hos frisören idag. En trevlig tjej som vet att det ska klippas liiiite. Märkligt vad rädd jag är varje gång, det är värre än ett tandläkarbesök.
Cliff tittade på min frisyr och analyserade: "det är ju lika långt och äckligt som vanligt".
Men själv är jag nöjd och det är det viktigaste.
Nästa gång kanske jag klipper mig hos Bobbys tjej (ska vi kalla henne Pam?). Hon har en fin salong i stan, men Bobby har inte fixat något Superettan-pris så vi får se.

Imorgon är det lördag och match borta mot IFK Värnamo. Men det är också Bobbys och Cliffs "grisätardag". Ibland på träningarna kan Bobby bli helt lyrisk över sina lördagar: "Fan, på lördag blir det tre feta semlor", skriker han ut över hela Idrottplatsen.
Det kommer från ingenstans och det är lika roligt (och sjukt) varje gång.

Matchen imorgon är viktig. Jag och Cliff diskuterade i bilen att vi inte vill se Kungen (Jonas Thern) stå skrattandes vid sidan och håna våra misstag. Han är en jäkel på att psyka så jag är beredd på det värsta.
Vi åker med ett ungt lag, så det ska bli spännande att se vad vi kan göra tillsammans.
Jag kommer vara äldst på plan. En del kommer säkert kalla mig gubbe.
Själv kallar jag det ovärdelig rutin. Man mår så mycket bättre då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar