måndag 27 september 2010

Ikväll brände vi Julbocken i Gävle

Har ni sett filmen Black Jack från 1990? Minns ni när Reine Brynolfsson står 15 meter upp i luften på en julbock, och ropar ”ge mig ett B”, ”ge mig ett R”,  och tillslut blir bokstäverna ordet ”bränn”.
Visserligen är Reine full som en örn och innehar x-antal promille i kroppen, ändå kan jag inte på ett bättre sätt beskriva hur jag såg ut i omklädningsrummet efter matchen.

Jag har aldrig vunnit i Gävle. Gefle IF har varit ett mardrömslag. Men den här resan har varit speciell. Ta bara tränare Lasse, jag vet inte om man kan eller får skriva om sin tränares genomgångar, men den här var Lasses bästa i HBK. F-n vad taggad han var.
Att sedan lagledare Smith är smart nog och bokar in oss på ett nytt hotell jämfört med var vi bott de senaste tio åren, gör inte saken sämre. Clarion hotell har haft allt. God mat, sköna sängar, fina lampor i taket och bra toalettpapper.

Nu tänker jag gå och lägga mig, lagkamrat Tommy Jönsson ligger i sängen bredvid och snarkar. Jag tittar ut genom fönstret och försöker sammanfatta dagen.
Jag kommer att tänka på den franska vetenskapsmannen Blaise Pascal, som levde på 1600-talet. Han resonerade att även om det inte går att bevisa Guds existens, så är det bättre att tro än att ta de möjliga konsekvenserna av att vara ateist.
Jag vet inte om han har rätt, jag är inte religiös. Men idag kändes det som man gick på vatten.

Vill du se Reine? Gå gärna in på: 
                                                     www.youtube.com/watch?v=No-tTXLMReo


5 kommentarer:

  1. Gratulerar, min vän! Får gratta på sånt här vis, eftersom jag faktiskt inte är på HBK-BP på söndag utan på Elfsborg-Åtvidaberg. Å andra sidan kan jag ju alltid hålla en tumme för Elfsborg i den matchen för er skull.

    SvaraRadera
  2. Tack för den härliga vinsten ikväll Texas!!

    Hälsningar från en betydligt mer nykter Reine...:-

    SvaraRadera
  3. Fan vad gott! Lyckan är total hos alla oss som håller HBK varmt om hjärtat. I UR OCH SKUR! Heja HBK!

    SvaraRadera
  4. Du har fel på en punkt, Texas... Reine skriker inte "bränn bocken" utan "brinn"! Klåpare där.

    SvaraRadera
  5. Riktigt underbart med tre poäng! Grym laginsats!

    SvaraRadera