måndag 27 september 2010

Gefle IF- Halmstads BK, publikrekord väntas

Gefle IF- Halmstads BK. Matchen som ingen normal människa bryr sig om. Den person som har hejat på något av dessa båda lag under året, har förmodligen blivit mobbade på sin arbetsplats, fått ta skit i fika-rummet, eller som jag, varit tvungen att ha presskonferens framför bitska 4:e klassare.

Gefle IF- Allsvenskans sämsta hemmalag.
Halmstads BK- Allsvenskans sämsta bortalag.

Men idag skriver jag inte om dem normala, utan om alla ni som är unika. Ni som sticker ut från mängden. Ni som håller på Halmstads BK i fotbollsallsvenskan.
Vi är inte IFK Göteborg eller Malmö FF, men det är vi jävligt nöjda med också.
Några av er kommer se matchen på Pay-per view, ett par av er kommer vara på plats,  de flesta kommer nyfiket söka upp resultatet via text-tv.
Hur ni följer oss är inte det viktiga. Utan att ni fortsätter ända fram till den 7:e november.
Ni får gärna skrika svordomar och könsord, brödsmulorna får  gärna spruta ur käften när ni tar den där kvällsmackan framför TV:n, om vi inte sköter oss. Det är helt ok.
Det viktiga är att ni bryr er, när vi förtjänar det som minst.

Betydelsen av dagens match går inte att underskatta. En seger mot Gefle väger blytungt i jakten på nytt kontrakt. Vi spelare ska göra vårt. Jag hoppas det innerligt.

Den som inte ger allt- ger ingenting.
Jag tror på oss.


8 kommentarer:

  1. Jag är en av dårarna du skriver om. På fikarasten berättar jag inte ens längre om mig och HBK. Och då har vi ändå en kille på avdelningen som brer ut sig om Trelleborg. Och kvinnan som håller på Elfsborg, henne respekterar alla högt. Lag som vi banka skiten ur förut...

    Men det är inte text-tv som gäller längre Texas, det är SR´s webbradio i kombination med Sportbladets zoom. Att se de små blå figurerna röra ihop sig i eget straffområde kan vara oerhört spännande.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer som vanligt att köpa hem matchen och luta mig tillbaka i soffan och hoppas att spelarna kämpar hela matchen. Att det är något du alltid gjort, Texas är uppskattat. Men tyvärr verkar inte alla i hbk ha samma inställning och driv. Därför är det synd att inte du får spela oftare.

    SvaraRadera
  3. På mitt jobb är alla antingen bajare eller gnagare, så de håller sig på mattan. Drömscenariot i kväll? Heja HBK & HIF!

    SvaraRadera
  4. Sitter bänkad framför sportradion. Jag bryr mig så mycket att jag endast använde årets puma-tröja under årets tre första matcher, sedan bytte jag tillbaka till den jag köpte tidigt på säsongen 04.

    SvaraRadera
  5. Jag är så glad att jag kan läsa dina ord igen! Det har varit tomt!
    Heja HBK!
    Fru Borgstrand

    SvaraRadera
  6. Jag är också en av dårarna och har varit i många år nu. Jag tror på er, jag tror att ni reder ut det här också. Vågar inte ens tänka tanken att åka ur. Nej, det kommer inte ske!

    Jag är också jävligt nöjd med att vara stolt HBK:are, hade inte bytt det mot all världens pengar. Så många minnen, så många glada stunder. Måtte det bli fler!

    KOM IGEN!

    SvaraRadera
  7. Bra text med bra innehåll.
    Kul med seger och att du fick spela.
    Maja har ropat efter dig och längtar tills du kommer hem i morgon.
    Cilla :o)

    SvaraRadera
  8. Jaaa, fan vilken go trepoängare! Ni är grymma! Kommer bli en rolig match på söndag :) Grattis till vinsten!

    SvaraRadera